Alle produkter Innvendig solskjerming Utvendig solskjerming Solfilm Parasoller fra Glatz Multifilm Smartfilm/digital frosting Frostfilm Insektnett Bilprodukter Profilon® sikkerhetsfilmer ZipX-produkter fra Wilms Dekorfilmer fra Solyx & Simglas
Aktuelt Inspirasjon Visuell simulator
Om oss Vårt team Referanser Kundehistorier
USBL-medlemsrabatt Finansiering borettslag/sameier Oppmåling & montering Spør en fagekspert FAQ vindusfilm bygg Tekniske ressurser solfilm bygg Din lokale solskjermingsbedrift Salgs- og leveringsbetingelser Personvern

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelt

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kontrakter inngått for levering av målbestilte produkter til forbruker, jf. forbrukerkjøpsloven av 21.06.2002. Selger er CONSOL AS, organisasjonsnummer 983 745 741, heretter kalt Selskapet.

Tilbud og avtale

Tilbudet er bindende i 2 måneder fra tilbudets dato. Bindende avtale anses inngått ved underskrift av kontrakt.

Leveransens omfang

Leveransens omfang er beskrevet på kontraktens førsteside. Alle avtaler om tilleggsytelser må være skriftlige for å være gyldige. Alt tilleggsarbeid som ikke er spesifisert, vil bli fakturert.

Leveringstider og forsinkelser

Normalt er leveringstiden 2–8 uker for våre produkter, med mindre annet er spesifisert i ordrebekreftelsen. I høysesong tas det forbehold om lengre leveringstid. Forsinket levering gir ikke grunnlag for heving av kjøp eller prisreduksjon. Dersom forsinkelsen skyldes forhold hos kunden, vil Selskapet fakturere i henhold til avtalen.

Installering av motorer, styringer og elektriske komponenter

All elektrisk installasjon må utføres av autorisert installatør, og er derfor ikke en del av denne kontrakten. Selskapet leverer produktet programmert og testet. Installasjons- og brukerveiledning må kunden selv videreformidle til sin installatør. Selskapet foretar ikke kabling, tilpasning av kabel eller gjennomboring for kabel, med mindre annet er avtalt. Selskapet kan ikke holdes ansvarlig for feil eller mangler i husets struktur.

Betalingsbetingelser

Betaling kan skje via VIPPS eller bankoverføring.
VIPPS: Consol AS #75626 – merk betalingen med ordrenummer og navn.
Ved faktura til postadresse tilkommer et fakturagebyr på NOK 50,00 inkl. mva.
Standard betalingsfrist ved faktura er 14 dager.
Ved kjøp over NOK 10 000,00 inkl. mva. skal kunden innbetale 50 % av kontraktsbeløpet ved aksept av tilbudet. En ordre regnes ikke som igangsatt før forskuddsbetalingen er registrert hos Selskapet.

Kredittsjekk

Selskapet forbeholder seg retten til å gjennomføre kredittsjekk. Dersom det foreligger kredittanmerkninger, kan Selskapet velge å kansellere kontrakten eller kreve spesiell betalingsordning.

Avbestilling

Dersom kunden ønsker å annullere en gyldig kontrakt, skal 25 % av kontraktsbeløpet, pluss eventuelle material- og arbeidskostnader Selskapet har pådratt seg, betales (jf. forbrukerkjøpsloven § 41).

Salgspant

Selskapet har salgspant i de leverte varene som sikkerhet for kjøpesummen, med eventuelle tillegg av renter og omkostninger etter panteloven § 3-14. Det samtykkes i at en representant fra Selskapet kan hente/demontere leveransen dersom skyldig beløp ikke er betalt innen 30 dager etter forfall.

Reklamasjon, garanti og riktig behandling

Garanti og reklamasjonsrett for solskjermingsprodukter er 5 år. Slitasjedeler, som f.eks. snorer, har en reklamasjonstid på 2 år. Garanti bortfaller ved feil eller uvettig bruk. Reklamasjon må meldes innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Markiseduker

For markiseduker gjelder behandlingsreglene beskrevet på Norges Solskjermingsforbunds nettsider: www.solskjerming.no. Alle markiseduker vil ha én eller flere vertikale skjøter. Store screenduker kan også ha horisontale skjøter. En ordre med flere screenduker kan inneholde duker med og uten skjøter, avhengig av størrelse og design. Rundt skjøtene kan det forekomme «vabling» eller krøller – dette er normalt og gir ikke grunnlag for reklamasjon.

Automatikker

Ved leveranse av automatstyringer (sol, vind etc.) må kunden videreformidle installasjons- og brukerveiledningen som følger produktet. De foreskrevne verdiene for innstilling av sol- og vindstyrke må følges.
Merk: Ved ekstreme kastevinder som overstiger innstilt verdi, kan automatikken være for sen til å trekke inn/opp produktet før skade oppstår.

Ansvarsbegrensning (Force Majeure)

Dersom levering hindres på grunn av force majeure, er Selskapet ikke forpliktet til å overholde kontraktsfestet leveringstid eller betale erstatning for forsinket eller uteblitt levering (jf. forbrukerkjøpsloven § 24). Selskapet erstatter heller ikke følgeskader eller feil som følge av dette.

Endring i valuta og offentlige avgifter

Ved større valutaendringer (5 % eller mer), eller endringer i offentlige avgifter, kan prisene justeres tilsvarende – uten varsel. Dette gjelder for perioden fra tilbud til sluttleveranse.

Tvister

Ved tvister vedtas Oslo Forliksråd som rett verneting.

Bestill GRATIS befaring i dag

Vi starter gjerne digitalt – og fullfører med befaring og kontrollmåling hos deg. (Østlandsområdet).
Gratis befaring - Footer

Åpningstider

Consol er en
miljøfyrtårnbedrift!
cross